Lucia

Det har väl inte undgått någon att det är lucia idag. Jag var lucia en gång. På lågstadiet var det. När vi övade en gång innan, utan krona och ljus råkade jag hamna först i ledet och läraren bestämde att så skulle vi gå när vi gjorde det på riktigt. YES, tänkte jag (eller kanske inte just yes. Min engelska var väl lite sådär på den tiden), jag skulle vara lucia!

När kvällen kom då vi skulle lussa för våra föräldrar och syskon var jag superglad... tills jag såg att alla andra tjejerna hade krona på skallen också. Då blev jag jätteledsen. Det är bara lucian som får ha krona ju! Från och med då var hela lucian förstörd för mig. Haha.

Tror jag till och med sa till nån att den inte fick ha krona, men joho då, det fick hon visst det.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0